• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل 9479 امروز 4
2

امیرعبداللهیان: درصورت حسن‌نیت و جدیت طرف مقابل می‌توان در آینده نزدیک در وین به توافق رسید

  • کد خبر : 818
  • ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
وزیر امور خارجه کشورمان گفت که در صورت حسن‌نیت و جدیت طرف مقابل می‌توان در آینده نزدیک در وین به توافق رسید.

جمهور پرس/ حسین امیرعبداللهیان در حاشیه مراسم یادبود شهید ایرلو درباره روند مذاکرات وین گفت: مذاکرات در مسیر خوبی قرار دارد مهم این است که ما متن مشترک و واحدی در اختیار داریم. تیم مذاکره‌کننده ما بر این متن تمرکز کرده است و طرف‌های مقابل هم درباره موضوعاتی که ما درون پرانتز قرار دادیم یعنی موضوعات اختلافی تمرکز کرده‌اند.

وی افزود: جمع‌بندی لازم در دو دور قبلی مذاکرات در دولت جدید انجام شده است و ما سرگرم توافق بر نقاط اختلافی هستیم که داخل پرانتز در این متن مشترک درج شده است. تیم مذاکره‌کننده کشورمان با طرف‌های مقابل در ۱+۴ به‌شدت درگیر گفتگو هستند و از اتحادیه اروپا، آقای مورا به‌نمایندگی از این اتحادیه فعالانه تلاش می‌کند که به نقش هماهنگ‌کننده خودش در این خصوص ادامه دهد.

امیرعبداللهیان ادامه داد: اگر طرف‌های مقابل با حسن‌نیت به مذاکرات در مرحله کنونی ادامه دهند دست یافتن به توافق خوب برای همه طرف‌ها شدنی است و این هدف را می‌توانیم محقق کنیم. اگر جدیت کنار حسن‌نیت در طرف‌های مقابل در مراحل آینده مذاکرات دیده شود رسیدن به توافق زود و در آینده نزدیک هم متصور است.

سفیر ایران در یمن به‌زودی تعیین می‌شود

وزیر امور خارجه کشورمان درباره تحولات یمن گفت: برخی در ذهن و برنامه‌هایشان در پی تجزیه یمن به دو یا چند منطقه بوده و هستند، ما مخالف هرگونه تجزیه کشور‌های منطقه و اسلامی هستیم.

وی از معرفی سفیر جدید ایران در یمن در آینده نزدیک خبر داد و اضافه کرد: اکنون کاردار کشورمان در یمن با نشاط و فعالیت لازم، سفارت را باز نگه داشته است. ما به پیگیری‌هایمان برای توسعه همکاری‌ها با یمن برای بازگشت صلح به این کشور و نیز برای لغو محاصره انسانی و پایان محاصره یمن ادامه می‌دهیم و معتقدیم مسائل این کشور صرفاً راه‌حل سیاسی دارد.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=818

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.