• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل 9479 امروز 0
5

نقاش‌زاده: سینمای ایران نیازمند مراقبت و مهربانی است

  • کد خبر : 3335
  • ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
نقاش‌زاده: سینمای ایران نیازمند مراقبت و مهربانی است
دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر، گفت: سینمای ما نیاز به مراقبت و مهربانی دارد باید با هم مهربان‌تر باشیم و قدر فرهنگ ارجمند این سرزمین را بدانیم.

جمهور پرس/ مسعود نقاش‌زاده در اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر که عصر امروز (جمعه، ۲۲ بهمن) در برج میلاد برگزار شد، گفت: سینمای ایران در دو سال گذشته از ویروس کرونا آسیب سختی دید و عزیزانی را از دست داد. با این حال علیرغم محدودیت های ایجاد شده ناشی از این ویروس، سینماگران ایرانی کمر همت بستند و چرخ سینمای ایران را در حال گردش نگه داشتند.

وی افزود: سینمای ایران در چهلمین جشنواره فیلم فجر به درخت تناوری تبدیل شده که شاخه های جوان و پرباری از آن سربرآورده اند. در این دوره از جشنواره من و همکارانم به قدر وسع کوشیدیم تا رویه ها را استانداردسازی کنیم و از آغاز گام هایی را برداریم تا برای همه کسانی که با جشنواره سروکار دارند، برنامه ریزی روشن تری باشد.

دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر تصریح کرد: ما برای ارتقای جشنواره نیازمند آینده نگری و کلان نگری هستیم البته بر قانون گرایی هم تاکید داشتیم از ابتدا تمام تلاشمان این بود تا مطابق آیین‌نامه عمل کنیم، فیلم ها را براساس آیین نامه پخش کردیم و در راستای سیاست عدالت فرهنگی طنین جشن انقلاب از طریق نمایش فیلم های سینمای ایران شنیده شد. با وجود دشواری های ناشی از کرونا همکاران ما در مقابل تهدیدها و ناامیدیها با تمام توان تلاش کردند کار را درست انجام دهند.

مماشات و مصلحت اندیشی مشکلات ما را حل نمی‌کند

نقاش زاده در ادامه خاطرنشان کرد: باید مسائل و مشکلات و چالش‌ها را چه در سینما چه در جشنواره بازشناسی کنیم و برای آنها راهکار پیدا کنیم. گاه برای اصلاح برخی رویه ها باید رنج هایی را هم تحمل کنیم. مماشات و مصلحت اندیشی مشکلات ما را حل نمی‌کند، باید سرسختانه با نواقص کار خود روبه رو شده و برای رفع آنها تلاش کنیم. ما به اندازه وسعمان در این راه قدم برداشتیم.

وی در پایان گفت: این سینما نیاز به مراقبت و مهربانی دارد. باید با هم مهربان تر باشیم و قدر فرهنگ ارجمند این سرزمین را بدانیم. حیف است مهر را در دل نپروریم.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=3335

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.