• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل 9470 امروز 1
2

اکران فیلم‌های جشنواره چهلم برای توان‌یابان

  • کد خبر : 3146
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۸:۲۷
اکران فیلم‌های جشنواره چهلم برای توان‌یابان
فیلم‌های «بیرو»، «ماهان»، «بدون قرار قبلی»، «موقعیت مهدی» و «ملاقات خصوصی» برای ناشنوایان، نابینایان و افراد دارای معلولیت در پردیس سینمایی مگامال اکران می‌شود.

جمهور پرس/ امکان اکران برخی از فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در این دوره برای ناشنوایان، نابینایان و افراد دارای معلولیت در سالن‌های ۸ و ۹ پردیس سینمایی مگامال فراهم شده است.

به این ترتیب فیلم‌های بیرو، ماهان، بدون قرار قبلی، موقعیت مهدی و ملاقات خصوصی آثاری انتخابی برای این بخش به شمار می‌آیند که باتوجه به مشورت با انجمن خانواده ناشنوایان ایران و انجمن نابینایان ایران انتخاب شده است.

بنابراین طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته، فیلم بیرو به کارگردانی مرتضی علی‌عباس میرزایی ساعت ۱۷ روز دوشنبه ۱۸ بهمن ماه برای ناشنوایان و ساعت ۱۷ روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه ویژه افراد دارای معلولیت اکران می‌شود.

همچنین فیلم ماهان به کارگردانی حمید شاه‌حاتمی ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه ویژه ناشنوایان، فیلم بدون قرار قبلی به کارگردانی بهروز شعیبی ساعت ۱۷ روز پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه ویژه افراد دارای معلولیت، فیلم ملاقات خصوصی به کارگردانی امید شمس ساعت ۱۵ روز جمعه ۲۲ بهمن ماه برای نابینایان و ساعت ۱۷ همین روز فیلم موقعیت مهدی به کارگردانی هادی حجازی فر ویژه نابینایان اکران می‌شوند.

مدیر اکران‌های فراگیر فیلم‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر درباره جزییات اکران فیلم‌های جشنواره ۴۰ در بخش فراگیر با بیان نکاتی آن پرداخت.

مارال دوستی درباره چگونگی برگزاری این بخش از جشنواره گفت: این بخش که از فردا دوشنبه ۱۸ بهمن تا جمعه ۲۲ بهمن ادامه خواهد داشت برای سه گروه یعنی ناشنوا، نابینا و افراد دارای معلولیت آماده شده است.

وی بیان کرد: انتخاب فیلم درست، مناسب‌سازی فیلم‌ و مناسب‌سازی سینما از اولین اقدام‌های مربوط به این بخش است. برای هر گروه دو فیلم آماده‌ نمایش بوده و اگر استقبال ادامه پیدا کند، افزایش به تعداد سانس یا فیلم‌ پیش‌بینی شده است.

وی افزود: پردیس سینمایی مگامال از هر نظر انتخاب مناسبی برای برگزاری است. این پردیس به دلیل نزدیکی مترو و همین‌طور داشتن یک در ورودی از مترو به سینما یکی از مناسب‌ترین سینماهای حال حاضر، برای اکران فراگیر است.

مدیر بخش فیلم‌های فراگیر جشنواره ادامه داد: با کمک و حمایت معاونت فرهنگی اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو این در ورودی که سال‌هاست بسته شده برای استفاده میهمانان این بخش فراگیر گشوده خواهد شد تا رفت‌ وآمد آسان‌تری را تجربه کنند.

دوستی در ادامه بیان کرد: هزینه‌ بلیت در نظر گرفته شده برای این بخش کمتر از نصف یعنی ۱۰ هزار تومان است. جشنواره چهلم در نهایت درک و همکاری ترجیح می‌دهد شرایط مناسبی را برای استقبال هر چه بیشتر مخاطبان  فراهم کند.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=3146

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.