• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل 9296 امروز 0
2

هیات انتخاب دوازدهمین دوره جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران معرفی شدند

  • کد خبر : 3134
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۷:۵۱
هیات انتخاب دوازدهمین دوره جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران معرفی شدند
«مریم اسمی‌خانی»، «شیرین برق نورد»، «وحید حاجیلویی»، «ناصر ضمیری»، «علی‌ عسگری»، «آرمان فیاض‌» و «مجید گرجیان» به عنوان اعضای هیات انتخاب دوازدهمین دوره جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران انتخاب شدند.

جمهور پرس/ مریم اسمی‌خانی، شیرین برق نورد، وحید حاجیلویی، ناصر ضمیری، علی‌ عسگری، آرمان فیاض‌ و مجید گرجیان به عنوان اعضای هیات انتخاب، دوازدهمین دوره جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران (ایسفا) را همراهی می‌کنند.

مریم اسمی‌خانی 

مریم اسمی‌خانی نویسنده و کارگردان و دانش‌آموخته رشته زبان و ادبیات فارسی و فارغ‌التحصیل دوره فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ایران و از شاگردان کارگاه فیلمسازی زنده‌یاد عباس کیارستمی است. او ساخت فیلم‌های کوتاهی چون «مادرانه»، «باد هر وقت که بخواهد می‌وزد» و «وضعیت اورژانسی» را در کارنامه کاری خود دارد و برای کارگردانی فیلم «وضعیت اورژانسی» سیمرغ بهترین فیلم کوتاه سی ‌ونهمین جشنواره فیلم فجر را دریافت کرده است.

شیرین برق‌نورد

شیرین برق‌نورد فیلمساز و تدوین‌گر، فعالیت خود را از سال ۱۳۷۶ با ساخت چند فیلم کوتاه تجربی آغاز کرد. پس از اتمام تحصیل در رشته کارشناسی سینما از دانشگاه سوره در سال ۱۳۷۸، به استرالیا مهاجرت کرد و به ادامه تحصیل در رشته کارگردانی سینما پرداخت.

وی پس از بازگشت تاکنون کارگردانی فیلم‌های کوتاه «کسوف» و«صبح بخیر مونالیزا» و آثار مستندی از جمله «۲۱ روز و من»، «حرفه: مستندساز»، «صحنه‌هایی از یک طلاق»، «شاعران زندگی» و «پنهان» و تدوین تعدادی از آثار سینمایی را برعهده داشته است. وی در سال‌های اخیر موفق به دریافت اقامت هنری در موسسه‌های هارون فاروکی در برلین، آکادمی اشلاس سالیتیود در اشتوتگارت، بنیاد جان میخالسکی در سوییس و بنیاد فرهنگی شاپینگن در آلمان شده است.

وحید حاجیلویی

وحید حاجیلویی متولد ۱۳۶۴ در همدان و دانش‌آموخته سینما در رشته کارگردانی است. وی فعالیت خود را در سینما از سال ۱۳۸۴ با ساخت چند فیلم کوتاه آغاز کرده و موفق‌ترین اثر او فیلم کوتاه «جاده مسدود است»، موفق به کسب جوایز داخلی و خارجی بسیاری شده است. وی همچنین تهیه و تولید آثار متعددی را در حوزه فیلم کوتاه، مستند و سینمای بلند در کارنامه کاری خود دارد.

ناصر ضمیری

ناصر ضمیری متولد ۱۳۵۶ در مشهد است و ساخت چند فیلم کوتاه، مستند بلند و فیلم سینمایی «با دیگران» را در کارنامه دارد. آثار او در جشنواره‌های زیادی به نمایش درآمده و جوایز متعددی را نیز کسب کرده است. ضمیری همچنین داور برخی از جشنواره‌های داخلی و خارجی از جمله هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه pentedattilo ایتالیا، عضو هیات داوران فیلم‌های بلند سینمایی نوزدهمین جشن سینمای ایران، عضو هیات انتخاب و داوری جشنواره‌های انجمن سینمای جوانان ایران و… بوده است.

از جمله حضورهای بین‌المللی آثار او نیز جشنواره‌های مونترال کانادا، مستند لایپزیگ آلمان، داک پوینت فنلاند، بوسان کره جنوبی، و… بوده و جوایزی از جمله مدال طلای یونیکا، دو نشان طلا از دو دوره جشنواره ملل اتریش، بهترین فیلم، کارگردانی و فیلمنامه از دو بخش ملی و بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران، بهترین فیلم از جشنواره‌های پروین اعتصامی، رویش، وارش، کیش و …را دریافت کرده است.

علی‌ عسگری
علی‌ عسگری فارغ التحصیل رشته سینما از دانشگاه رم ایتالیاست. او دانشجوی کمپ استعدادهای جشنواره برلین و آکادمی تابستانی جشنواره لوکارنو است. دو فیلم کوتاه او نامزد دریافت نخل طلای فیلم کوتاه جشنواره کن در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ بوده‌اند و فیلم کوتاه دیگر او در بخش مسابقه جشنواره فیلم ونیز سال ۲۰۱۴ حضور داشت. فیلم‌های او در  جشنواره‌های کن، ونیز، برلین، لوکارنو، تورنتو، ساندنس حضور داشته‌اند و  بیش از ۲۰۰ جایزه بین‌المللی کسب کرده‌اند. او عضو آکادمی اسکار در شاخه فیلم کوتاه است.

آرمان فیاض‌

آرمان فیاض‌ فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد کارگردانی سینما از دانشگاه سوره است. او مدیر فیلمبرداری فیلم‌های کوتاه زیادی از جمله «دابر»، «ارفاق»، «شوفر»، «زوزه مرد» و… بوده است. فیاض همچنین مدیریت فیلمبرداری فیلم‌های سینمایی «برف آخر» و «زمستان بود» را برعهده داشته است و ساخت چند فیلم کوتاه از جمله «مانیکور» را در کارنامه کاری خود دارد که این اثر نامزد دریافت جایزه بزرگ ساندنس و منتخب جشنواره تلوراید و جوایز دیگری نظیر جایزه ویژه هیات داوران ریودژانیرو شده است.

مجید گرجیان 

مجید گرجیان متولد سال ۱۳۵۶ و دانش‌آموخته انجمن سینمای جوانان همدان در سال ۱۳۷۶ و عضو انجمن فیلمبرداران و انجمن فیلم کوتاه خانه سینما است. وی جوایزی از جمله بهترین فیلمبرداری از جشنواره Dreamer’s Short Film Festival رومانی برای فیلم کوتاه «اجباری»، بهترین فیلمبرداری از ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم ریل تایم نیجریه برای فیلم سینمایی «گورکن»، بهترین فیلمبرداری از پنجاه و یکمین جشنواره فوتوگرامای ایتالیا برای فیلم کوتاه «موج کوتاه»، جایزه بهترین فیلمبرداری از سومین جشنواره بین‌المللی فیلم ریل تایم نیجریه برای فیلم سینمایی«کوپال» و… را برعهده داشته و تاکنون مدیر فیلمبرداری فیلم‌های «هناس»، «فصل آلوچه‌های سبز»، «یقه سفیدها»، «منصور»، «دوران سرطانی»، «شکاف»، «روز مبادا» و… بوده است.

هنرمندان حاضر در این هیات انتخاب آن گروه از فیلم‌هایی را انتخاب خواهند کرد که به طور مستقیم از جشنواره‌های مورد تایید ایسفا به این رویداد، معرفی نشده باشند و یا اولین حضورشان باشد.

عناوین فیلم‌های کوتاه حاضر در دوازدهمین دوره جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران(ایسفا) طی چند روز آینده اعلام می‌شود. این رویداد به دبیری مرجان اشرفی‌زاده بهار ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=3134

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.