• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل 9296 امروز 0
2

امیرعبداللهیان: به دنبال توافق موقت و محدود نیستیم

  • کد خبر : 3054
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۲۰
امیرعبداللهیان: به دنبال توافق موقت و محدود نیستیم
وزیر امور خارجه با بیان اینکه ما هیچ پیش شرطی را از طرف آمریکایی دریافت نکردیم، تصریح کرد: ما به دنبال یک توافق خوب هستیم و به دنبال توافق موقت و محدود نیستیم.

جمهور پرس/ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگویی درباره اظهارات مقامات آمریکایی برای ارائه پیش شرط در مذاکرات وین اظهار داشت: ما هیچ پیش شرطی را از طرف آمریکایی دریافت نکردیم و اساسا مذاکرات ما روندی دارد که موضوع پیش شرط در آن مطرح نیست.

* ما هیچ پیش شرطی را از طرف آمریکایی دریافت نکردیم

وی ادامه داد: نمی دانم خبری که به نقل از این فرد منتشر شده چگونه است ولی تا این لحظه که در حال صحبت با شما هستم، موضوعی به نام پیش شرط مطرح نیست. ما متنی یا پیشنهادی را در چارچوب پیش شرط هم دریافت نکردیم.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: قطعا این مذاکرات بر مبنای نقطه نظرات کارشناسی و توافقاتی که نتیجه نهایی آن رسیدن به یک توافق خوب در راستای منافع ملت و کشورمان باشد، پیش خواهد رفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی که با خبرگزاری صدا و سیما گفتگو می کرد درباره تمدید معافیت های تحریمی از سوی آمریکا نیز با بیان اینکه اقداماتی که روی کاغذ انجام می شود اقدامات خوبی می تواند باشد، خاطرنشان کرد: یعنی هر فرمان اجرایی یا اقدامی که تحریم های وضع شده پس از خروج آمریکا از برجام را مجددا به حالت قبلی خود و رفع تحریم ها برگرداند را از نظر ما اقدام خوب قلمداد می شود. اما آنچه برای ما مهم است عمل طرف آمریکایی است.

وی گفت: ما نگاه می کنیم که ببینیم روی زمین چه اتفاقی می افتد. نگاه می کنیم. برای ما مهم است رفتار عملی آمریکایی ها در لغو تحریم ها را به صورت ملموس و عینی مشاهده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آنچه برای ما ملاک است نتیجه گفتگوهایی است که در مذاکرات وین دنبال می کنیم و توافقی که در آنجا حاصل خواهد شد. البته آمریکایی ها از طریق برخی واسطه ها پیام های مکرری را برای ما می فرستند و مدعی هستند که ما دارای حسن نیت هستیم.

* ابتکار جدی و قابل توجهی را تا این لحظه از طرف آمریکایی ندیدیم

وزیر خارجه یادآور شد: ما در روند فعلی مذاکرات ابتکار جدی و قابل توجهی را تا این لحظه از طرف آمریکایی ندیدیم. ابتکار هم از نظر ما بخشی از آن ابتکاری است که باید در مذاکرات ۱+۴ و از طریق Non-Paper هایی که به واسطه اتحادیه اروپا بین ما و آمریکا تبادل می شود، قابل مشاهده باشد و یا اینکه در عمل شاهد لغو بخشی از تحریم خا باشیم. لذت برای ما ملاک رفتار عملی آمریکا است.

* به دنبال توافق موقت و محدود نیستیم

وی همچنین درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر احتمال حصول توافق دو ساله با آمریکا تصریح کرد: ما به دنبال یک توافق خوب هستیم و به دنبال توافق موقت و محدود نیستیم.

بر اساس این گزارش، علی دبیر شورای عالی امنیت ملی در توئیتی نمایش رفع تحریم را اقدامی سازنده ندانست و نوشت: انتفاع اقتصادی واقعی، موثر و قابل راستی‌آزمایی ایران، شرط لازم برای شکل‌گیری توافق است.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=3054

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.