• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 9447 امروز 0
2

تمهیدات وزارت آموزش و پرورش برای بازگشایی حضوری مدارس

  • کد خبر : 2686
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
تمهیدات وزارت آموزش و پرورش برای بازگشایی حضوری مدارس
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، اقدامات انجام شده در زمینه سلامت دانش آموزان در بازگشایی حضوری مدارس را تشریح کرد.

جمهور پرس/ صادق ستاری فرد با اشاره به تشکیل تیم های نظارتی برای بررسی مستمر و نظارت بر نحوه اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس، اظهار کرد: پلتفرم واکسیناسیون و درج غیبت دانش آموزان با تأکید بر نظام مراقبت کووید ۱۹ در سامانه یکپارچه دانش آموزی (سیدا) راه اندازی شده است.

ستاری فرد افزود: دستورالعملی نیز با عنوان «سهولت در رصد وضعیت واکسیناسیون» به ادارات آموزش و پرورش استان های کشور ارسال شده است که در آن، با توجه به شناسایی سویه اومیکرون در ایران و احتمال انتقال آن در مدارس، مدیران مدارس، موظف به انجام اقدامات لازم جهت ثبت اطلاعات روزانه موارد غیبت دانش آموزان کرونایی در سامانه مذکور و پیگیری واکسیناسیون آنها شده اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به تأکید ستاد مدیریت کرونا و ابلاغ ریاست جمهور به برگزاری حضوری کلاس های درس و امتحانات، گفت: در همین راستا، شیوه نامه اجرای دوره آموزشی «اقدامات کلیدی خانواده ها برای پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در مدارس» جهت ارائه آموزش های لازم از سوی متخصصان سلامت با همکاری دفتر مرکزی انجمن اولیا و مربیان به تمام ادارات آموزش و پرورش استان های کشور ابلاغ شد.

وی ادامه داد: همچنین اقناع سازی والدین دانش آموزان برای واکسیناسیون فرزندان، ممانعت از فرستادن دانش آموزان مبتلا به کرونا ویروس یا دارای علائم به مدارس با استفاده بهینه از ظرفیت فضای مجازی و کانال‌های شبکه شاد، از اقدامات انجام شده در این زمینه است.

به گزارش وزارت آموزش و پرورش؛ ستاری فرد با تأکید بر ترویج شیوه زندگی سالم به منظور فراهم آوردن محیطی برای ایجاد همدلی و هم افزایی بین دانش آموزان سفیر سلامت، گفت: جریان سازی و بسترسازی برای تولید، تدوین و انتشار محتواهای آموزشی سلامت محور دانش آموزی، با هدف آموزش همسالان نیز در دستور کار آموزش و پرورش قرار داده شده است.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=2686

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.