• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل 9447 امروز 0
4
مصری در پاسخ به تذکر عزیزی:

قانون جهش تولید مسکن تصویب و اعتبارات آن لحاظ شده است

  • کد خبر : 2613
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
قانون جهش تولید مسکن تصویب و اعتبارات آن لحاظ شده است
نایب رئیس مجلس با بیان اینکه قانون جهش تولید مسکن تصویب و اعتبارات آن لحاظ شده و ثبت‌نام آن در حال انجام است، گفت: این قانون حتی برای جوانان مجرد ذکور نیز امکاناتی فراهم کرده است.

جمهور پرس/ ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۱۰ بهمن) در تذکر شفاهی خود خطاب به هیئت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه نمایندگان در دوره فعلی مصوباتی از جمله قانون مالیات بر خانه‌های خالی به منظور حل مشکل مسکن و همچنین قانون تبدیل وضعیت ایثارگران که مورد تأکید نمایندگان و خانواده ایثارگران است، داشته‌اند، گفت: قوانین مصوب جهش تولید مسکن، مالیات بر خانه‌های خالی و تبدیل وضعیت ایثارگران به چه وضعیتی دچار شده‌اند، بُعد نظارتی مجلس بسیار ضعیف است و به کارخانه تولید قانون بدون نظارت و اجرا تبدیل شده‌ایم، قانون بدون ضمانت اجرایی به کجا راه می‌برد؟

بر اساس این گزارش، عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را به عهده داشت، در پاسخ به تذکر عزیزی اظهار کرد: در برخی از قوانین تصویب شده، مجلس به دولت مهلت داده تا آیین‌نامه اجرایی را تدوین کند که برخی از آن‌ها نیازمند همکاری و هماهنگی نهادهای متعددی است و این موضوع باعث طولانی شدن برخی از آن‌ها شده است.

وی ادامه داد: اختیار مجلس در تذکر، سوال و اخطار به وزرا و رئیس‌جمهور است، اگر نمایندگان سؤال، تذکر و اخطاری داشته باشند و هیئت‌رئیسه آن را در دستور کار قرار ندهد، تذکر آقای عزیزی وارد است؛ اما مجلس، مجری قانون نیست و این وظیفه بر عهده قوه مجریه است.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه قانون جهش تولید مسکن تصویب و اعتبارات آن لحاظ شده و ثبت‌نام آن در حال انجام است، تصریح کرد: این قانون حتی برای جوانان مجرد ذکور نیز امکاناتی فراهم کرده است.

مصری با تأکید بر اینکه در زمینه اخذ مالیات بر خانه‌های خالی باید سامانه‌ای تهیه می‌شد، خاطرنشان کرد: بسیاری از قوانین در حال انجام هستند و البته این تذکر به گوش مسئولان می‌رسد.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=2613

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.