• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 9447 امروز 0
6

بازگشت دوباره رشد به معاملات بورس تحت تاثیر حمایت‌های دولت

  • کد خبر : 2386
  • ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
بازگشت دوباره رشد به معاملات بورس تحت تاثیر حمایت‌های دولت
شاخص کل بازار بورس امروز (چهارشنبه، ۶ بهمن‌ماه) با ۲۱ هزار و ۴۹۷ واحد افزایش، در جایگاه یک ‌میلیون و ۲۲۹ هزار واحدی قرار گرفت.

جمهور پرس/ در معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۷۰۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۶ هزار و ۷۲۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با یک هزار و ۶۹۰ واحد افزایش به ۳۱۸ هزار و ۷۵۸ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با یک ‌هزار و ۶۰ واحد رشد به ۲۰۰ هزار و ۷۸ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۱۹ هزار و ۲۶۶ واحد و شاخص بازار دوم، ۳۲ هزار و ۳۹۷ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، فولاد مبارکه اصفهان (فو لاد) با سه هزار و ۲۲۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲ هزار و ۷۰۰ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس (فارس) با ۲ ‌هزار و ۵۸۳ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۹۵۴ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۹۴۹ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۹۴۰ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۸۹۴ واحد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۸۷۲ واحد  تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل صنعت غذایی کورش (غکورش) با ۶۶ واحد، ذوب آهن اصفهان (ذوب) با ۶۴ واحد، تراکتورسازی ایران (تایرا) با ۶۱ واحد، سایر اشخاص بورس انرژی (انرژی ۳) با ۵۳ واحد، دارویی رازک (درازک) با ۳۹ واحد و گروه صنعتی بارز (پکرمان) با ۳۴ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو (خودرو)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، سایپا (خساپا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) و سایر اشخاص بورس انرژی (انرژی ۳) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۳۲۳ میلیون و ۴۷۶ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۳۹۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس بیش از ۷۹ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۳۵ واحد ثابت ماند.

نمادهای پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، بیمه سامان (بساما)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پالایش نفت شیراز (شراز) و تولیدات پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین صنعتی مینو (غصینو)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، بیمه کوثر (کوثر)، فرابورس ایران (فرابورس)، بهمن دیزل (خدیزل)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، زغال سنگ پرورده طبس (کزغال) و ریل پرداز نوآفرین (حآفرین) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

به گزارش ایرنا، معاملات بورس که از مدت‌ها قبل به دلیل نگرانی‌های ایجاد شده در بین سهامداران بر مدار منفی قرار گرفته بود و سبب کاهش ورود نقدینگی به این بازار شده بود، امروز (چهارشنبه) تحت تاثیر صحبت‌های شب گذشته آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهوری مبنی بر ارائه راهکارهای اساسی توسط تیم اقتصادی دولت در راستای برون رفت بازار سرمایه از بحران موجود، تغییر مسیر داد و با روندی مثبت همراه شد.

رییس جمهوری اعلام کرده بود: «قرار است فردا (۶ بهمن ۱۴۰۰) برنامه‌هایی که توسط تیم اقتصادی دولت به جمع‌بندی رسیده است از سوی وزیر اقتصاد اعلام شود، امید می رود هرچه سریع‌تر شاهد بازگشت ثبات در بازار سرمایه باشیم.»

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=2386

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.