• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 9447 امروز 0
4

تشکیل کمیته مشترک دولت و مجلس در مورد حذف یا ابقای ارز ۴۲۰۰ تومانی

  • کد خبر : 1983
  • ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
تشکیل کمیته مشترک دولت و مجلس در مورد حذف یا ابقای ارز ۴۲۰۰ تومانی
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ مجلس از تشکیل کمیته مشترک بین دولت و مجلس برای حذف و یا ابقاء ارز ترجیحی خبر داد

جمهور پرس/ رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه از تشکیل کمیته مشترک بین دولت و مجلس برای حذف و یا و ارز ترجیحی خبر داد و افزود این کمیته مقرر شد از امروز جلسات خود را تشکیل دهد و خروجی آن در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد.

 سخنگوی کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی همچنین اظهارداشت: مقرر شد در سال آینده ۹۰ هزار میلیارد تومان سهام شرکت‌های بورسی و غیر بورسی برای پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی و تامین اجتماعی نیروهای مسلح واگذار شود.

وی افزود: روز گذشته دو اصلاحیه در خصوص اوراق مالی اسلامی در کمیسیون تلفیق داشتیم که بر همین اساس به شهرداری ها و سازمان های تابع آن اجازه داده شد تا با تایید وزارت کشور ۱۲ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی منتشر کند.

وی گفت: شرکت‌های دولتی هم اجازه داده شد که ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی منتشر کند ضمن اینکه در مورد آب و برق و گاز روستاها هم دولت مکلف شد که برای روستاهای مناطق شهری و روستایی ۲ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی منتشر کند.

سخنگوی کمیسیون تصریح کرد: برای مقاوم سازی و بهسازی و نوسازی مدارس هم ۳ هزار میلیارد تومان اوراق و برای مقاوم‌سازی دانشگاه ها و تجهیزات دانشگاه‌ها هم ۲ هزار میلیارد تومان مصوب شد که دولت اوراق مشارکت اسلامی منتشر کند.

زارع اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی هم مکلف شد که پرونده های مالیاتی مراکز درمانی مربوط به عملکرد سالهای ۱۳۹۸ تا سال ۱۴۰۰ را تا پایان سال ۱۴۰۱ رسیدگی کند و درآمدهای ناشی از آن را به حساب درآمدهای مالیاتی و خزانه واریز کند.

وی گفت: دولت مکلف شد که در اجرای قانون برنامه ششم توسعه با توجه به بدهی به تأمین اجتماعی،  ۹۰ هزار میلیارد تومان سهام شرکت‌های بورسی و غیر بورسی را بابت پرداخت بدهی به سازمان تامین اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح واگذار کند.

زارع گفت: درباره حق الامتیاز و حق السهم دولت از کاربرهای ارائه دهنده مخابراتی به میزان دو درصد حق امتیاز افزایش پیدا خواهد کرد تا این درآمد در حوزه‌های فرهنگی و تخصیص پیدا خواهد کرد.

 سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ افزود: کلیه پروژه ها و طرح های زودبازده و عام‌المنفعه که توسط گروه های جهادی بسیج سازندگی در مناطق محروم و کم برخوردار روستایی و شهری اجرا می‌شوند هم از پرداخت هرگونه مالیات و عوارض معاف هستند.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=1983

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.